Badanie przekroju drogi
· skanning laserowy pasa drogowego
· fotorejestracja pasa drogowego,
· oraz narzędzie do badania przekroju drogi ( zawyżonych/zaniżonych poboczy, kolein, itp.)
Połączenie skanningu laserowego z fotorejestracją
Oferujemy Państwu połączenie fotorejestracji i przekrojów 2D ze skanera laserowego.
Przekroje są wykonywane co 10 cm i program łączy ze sobą 200 kolejnych przekrojów. W połączonym obrazie dzięki rejestracji energii odbicia, powstaje digitalny obraz terenu w postaci
zagęszczonej chmury punktów. Pokazywany na czerwono przekrój ma szereg funkcji i narzędzi

Dostarczamy Państwu proste narzędzie do kontroli przekroju drogi i stanu odwodnienia przy wykorzystaniu danych ze skaningu.
Funkcja mierzenia odległości pomiędzy punktami pozwala na określenie spadków.

Funkcja łata (2m lub 3m), które można położyć w dowolnym miejscu przekroju i pomierzyć prześwit pomiędzy łatą i punktami na powierzchni przekroju. Dzięki tej funkcji można sprawdzić koleiny na jezdni, zawyżone/obniżone pobocza czy sprawdzić w jakim kierunku będzie spływała woda.

Funkcja wypełnienie przekroju wodą, która wypełnia wodą zaznaczony zakres przekroju drogi. Dzięki tej funkcji można sprawdzić w jaki sposób woda będzie odpływała w poprzek przekroju, w jaki sposób będzie zalegała w koleinach oraz czy będzie odpływała na pobocze lub do studzienki.

Do czego można wykorzystać skaning laserowy przy użyciu EwidMastera lub SigmaViewera:
• Przeglądy dróg
• Kontrola stanu poboczy – zawyżone/zaniżone
• Kontrola kolein na drodze
• Rejestracja łat i wybojów
• Planowanie bieżącego utrzymania
• Planowanie ścinki poboczy lub ich profilowania
• Kontrola przekroju poprzecznego, głębokości rowów, nachylenia skarp
• Kontrola odpływu wody z korony drogi
• Inne ( dodatkowe możliwości nie oferowane w oprogramowaniu)
• Wykorzystanie przekrojów charakterystycznych do projektowania remontów dróg
• Wykonanie map histograficznych pasa drogowego ( jezdnie i pobocza z gradacją 1 cm, pozostały teren ze skokiem 5 cm)
• Precyzyjna lokalizacja drzew i innych obiektów drogowych.